Pazarlamanın 22 Kuralı
Pazarlamada her şey algı yönetimi ile alakalı. Pazarlama, bir algı savaşıdır.
Gelin sizlerle pazarlamanın 22 değişmez kuralını tanıyalım.
1 Liderlik Kuralı:
İlk olmak üstün olmaktan daha iyidir. Ay'a ilk ayak basan kim ? Peki ikincisi ?
2 Kategori Kuralı:
Bir kategoride ilk değilsen yeni bir kategori aç.
- Atlas okyanusunu geçen ilk "kadın" pilot ?
- İlk "mini" bilgisayarı kim yaptı ?
Yeni bir ürün çıkartırken cevaplamanız gereken soru " Bu ürün rakip üründen iyi mi ?" değil neyin öncüsüyüz ? olmalı.
3 Zihin Kuralı:
Zihinlere ilk giren olmak piyasada ilk olmaktan daha iyidir. İnsanların fikirlerini değiştirmeye çalışmak sandığımızdan daha zor.
4 Algı Kuralı:
Pazarlama ürünlerin değil, algıların savaşıdır. Amerika'da Japon arabalarının konumlandırma ile Amerikan arabalarından daha çok tutulması bu kuralı ispatlar.
Harley Davidson araba üretse alınır mıydı?
5 Odak Kuralı:
Sana bir kelime söyleyeceğim ve hızlıca o kelime ile ilgili aklına ilk şirketi söylemeni istiyorum.
Mars!
Pazarlamada en güçlü kavram, müşterinin zihninde yer etmiş bir kelimedir. Tek kelimeyi markaya dahil etmek çok güçlü etki oluşturuyor. Pazarlamanın özü odağı daraltmaktır.
6 Teklik Kuralı:
Tüketicinin zihnindeki bir kelimeyi birden fazla şirket sahiplenemez. Eğer bir kelime bir şirket tarafından müşterinin zihninde sahiplenilmişse o kelimeyi ele geçirmeye çalışmayın.
7 Merdiven Kuralı:
Başarıya ulaşmayı bir merdiveni çıkmaya benzet. Stratejini merdivenin kaçıncı basamağındaysan ona göre optimize etmelisin.
8 İkilik Kuralı:
Uzun vadede her pazarda iki marka öne çıkar.
9 Zıtlık Kuralı:
İkinciliğin peşindeysen stratejini ona göre belirlemelisin.
-X firması %40 pay ile lider. Y firması %20 ile ikinci. Y firmasının burada yapması gereken kendilerini X firmasının zıttı olarak konumlandırması ve X firmasını tercih etmeyen %60'lık kısma hitap edip onlara Y firmasını tercih ettirmelidir.
10 Bölünme Kuralı:
Kategoriler zaman içerisinde bölünerek çoğalır.
11 Perspektif Kuralı:
Pazarlanan faaliyetlerinin etkileri zamanla ortaya çıkar.
12 Genişlemeler Kuralı:
Marka öz varlığını artırmanın cazibesi, pazarlamacıyı ürün grubunu genişletmeye zorlar.
13 Fedakarlık Kuralı:
Bir alanda başarıyı yakalamak için bazı şeylerden vazgeçmeniz gerekebilir.
14 Nitelik Kuralı:
Her niteliğin bir karşıt niteliği vardır.
15 Samimiyet Kuralı:
Olumsuz bir yönünüzü kabul kabullenmeniz tüketici tarafından olumlu karşılanacaktır.
16 Tekillik Kuralı:
Her durum için başarıyı getirecek sadece bir hamle söz konusudur.
17 Bilinmezlik Kuralı:
Rakiplerinizin stratejilerini siz belirlemediğinize göre geleceği görmeniz imkansızdır.
18 Başarı Kuralı:
Başarı kibre, kibir de başarısızlığa yol açar.
19 Başarısızlık Kuralı:
Başarısızlık da olasıdır ve yeri geldiğinde başarısızlığı kabullenmek gerekir.
20 Reklam Kuralı:
Çoğu zaman basına yansıyanların aksi doğrudur.
21 İvme Kuralı:
Geçici heveslerin değil trendlerin üzerine kurulan programlar başarılı olur.
22 Kaynaklar Kuralı:
Kaynaklar yeterli değilse fikir de iyi bir çıkış yapamaz. Fikri tam anlamıyla gerçekleştirmek için yeterli kaynağınızın olduğuna emin olun.
Gelin sizlerle pazarlamanın 22 değişmez kuralını tanıyalım.
1 Liderlik Kuralı:
İlk olmak üstün olmaktan daha iyidir. Ay'a ilk ayak basan kim ? Peki ikincisi ?
2 Kategori Kuralı:
Bir kategoride ilk değilsen yeni bir kategori aç.
- Atlas okyanusunu geçen ilk "kadın" pilot ?
- İlk "mini" bilgisayarı kim yaptı ?
Yeni bir ürün çıkartırken cevaplamanız gereken soru " Bu ürün rakip üründen iyi mi ?" değil neyin öncüsüyüz ? olmalı.
3 Zihin Kuralı:
Zihinlere ilk giren olmak piyasada ilk olmaktan daha iyidir. İnsanların fikirlerini değiştirmeye çalışmak sandığımızdan daha zor.
4 Algı Kuralı:
Pazarlama ürünlerin değil, algıların savaşıdır. Amerika'da Japon arabalarının konumlandırma ile Amerikan arabalarından daha çok tutulması bu kuralı ispatlar.
Harley Davidson araba üretse alınır mıydı?
5 Odak Kuralı:
Sana bir kelime söyleyeceğim ve hızlıca o kelime ile ilgili aklına ilk şirketi söylemeni istiyorum.
Mars!
Pazarlamada en güçlü kavram, müşterinin zihninde yer etmiş bir kelimedir. Tek kelimeyi markaya dahil etmek çok güçlü etki oluşturuyor. Pazarlamanın özü odağı daraltmaktır.
6 Teklik Kuralı:
Tüketicinin zihnindeki bir kelimeyi birden fazla şirket sahiplenemez. Eğer bir kelime bir şirket tarafından müşterinin zihninde sahiplenilmişse o kelimeyi ele geçirmeye çalışmayın.
7 Merdiven Kuralı:
Başarıya ulaşmayı bir merdiveni çıkmaya benzet. Stratejini merdivenin kaçıncı basamağındaysan ona göre optimize etmelisin.
8 İkilik Kuralı:
Uzun vadede her pazarda iki marka öne çıkar.
9 Zıtlık Kuralı:
İkinciliğin peşindeysen stratejini ona göre belirlemelisin.
-X firması %40 pay ile lider. Y firması %20 ile ikinci. Y firmasının burada yapması gereken kendilerini X firmasının zıttı olarak konumlandırması ve X firmasını tercih etmeyen %60'lık kısma hitap edip onlara Y firmasını tercih ettirmelidir.
10 Bölünme Kuralı:
Kategoriler zaman içerisinde bölünerek çoğalır.
11 Perspektif Kuralı:
Pazarlanan faaliyetlerinin etkileri zamanla ortaya çıkar.
12 Genişlemeler Kuralı:
Marka öz varlığını artırmanın cazibesi, pazarlamacıyı ürün grubunu genişletmeye zorlar.
13 Fedakarlık Kuralı:
Bir alanda başarıyı yakalamak için bazı şeylerden vazgeçmeniz gerekebilir.
14 Nitelik Kuralı:
Her niteliğin bir karşıt niteliği vardır.
15 Samimiyet Kuralı:
Olumsuz bir yönünüzü kabul kabullenmeniz tüketici tarafından olumlu karşılanacaktır.
16 Tekillik Kuralı:
Her durum için başarıyı getirecek sadece bir hamle söz konusudur.
17 Bilinmezlik Kuralı:
Rakiplerinizin stratejilerini siz belirlemediğinize göre geleceği görmeniz imkansızdır.
18 Başarı Kuralı:
Başarı kibre, kibir de başarısızlığa yol açar.
19 Başarısızlık Kuralı:
Başarısızlık da olasıdır ve yeri geldiğinde başarısızlığı kabullenmek gerekir.
20 Reklam Kuralı:
Çoğu zaman basına yansıyanların aksi doğrudur.
21 İvme Kuralı:
Geçici heveslerin değil trendlerin üzerine kurulan programlar başarılı olur.
22 Kaynaklar Kuralı:
Kaynaklar yeterli değilse fikir de iyi bir çıkış yapamaz. Fikri tam anlamıyla gerçekleştirmek için yeterli kaynağınızın olduğuna emin olun.
Yorumlar
Yorum Gönder