Sorunlar Serisi | Markalar Nasıl Çıkıyor


Merhaba. Büyük markalara ilgi duyuyoruz, onları seviyoruz ya da onlara nefret duyuyoruz. Aslında her iki senaryoda da bir şeyler hissediyoruz, markalara karşı boş değiliz :)

Şimdi sizlerle bu markaların isimlerini tartışacağız. Nereden geliyor bu isimler ?
Mesela "Elma" :) Nasıl yani ? Apple deyince herşey canlanıyor kafamızda. Ne ürünleri var'dan tutun da nasıl üretiliyor, kullanırken neler hissediyoruz'a kadar her şey zihnimizde kayıtlı.

Kabul edelim sevdiğimiz veya çabucak aklımızda kalan yeni markalar 2 heceli oluyor ve daha kolay hoşumuza gidiyor. Fakat bunun kırıldığı bir metod var. Altını doldurmak! Yani isim olarak herhangi bir isim seç ve o ismin ürettiğin ürünle, ortaya koyduğun değer ile, ürünün, senin, şirketin hikayesi ile yoğun bir şekilde anlam yükle. O seçtiğin ismin altını doldur ve eğer başarabilirsen çok iyi şeyler çıkabilir.

Tam şu an kafanızdan geçenler -> Ee sorun bunun neresinde ? Sorunlar serisine geldik markalardan bahsettin. Evet. Fakat sorun markalarda değil. Sorun sende, bende, yüz yüze baktığımız herkesde. o_O

Neden büyük markalarımız yok ? Yukarıda gördük kelime sıkıntımız olmamalı. Uydur uydur üret gibi bir metoda indirgeyebiliyoruz marka kısmını. Ha demekki sorun marka üretememek değil de markanın altını dolduramamak. Yoksa uydurma tarafında başarılı gibiyiz. Ne dersin ?

Fikirlerinizi, önerilerinizi ve özellikler çözümlerinizi bu serinin altında yorum yazmayı unutmayın. Teşekkürler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Her İnsan Kendi Gerçekliğini Yaratır

Milyonerlerin 7 Sırrı

Fare Yarışı

© 2018, Kendinizi Ödüllendirin

İçeriklerin Tüm Hakları Saklıdır. İzin Alınmadan Kullanılamaz.